سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیتنامه شهدا
وصیت شهدا
نویسندگان
آمار و اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 17
کل بازدید : 198679
تعداد کل یاد داشت ها : 104
آخرین بازدید : 103/1/30    ساعت : 9:44 ص
درباره
احمد آدینه خیرآبادی[43]

من از نسل سرخم ، نسل خون ، ایثار واز خودگذشتگی و با این چیزها ازبچگی بزرگ شده ام وخوب می فهمم جنگ چیست . وشاید یکی از دلایلی که به نقد جنگ پرداخته ام همین باشد...
ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
امکانات دیگر
کارنامه عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
ابر برچسب ها
دفاع مقدس از زبان شهیدان ، مرتضی جون میدونم زنده ای و نمردی ، تخریب قبور شهدا ، تخریب قبور شهدا به چه قیمتی ؟ ، جوانان و مسائل آنان به زبان خودشان ، حاجیان قربانیتان قبول،قربانی بدون وجود امام چیست؟ ، خاطرات شخصی ، امان ز خنده های بچه های شام ، انتخاب88 ، با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم- شهدای دفاع مقدس- آقا- ، بازسازی بنیاد شهید خانواده شهدا و ایثارگران ، برداشت = سخنان بزرگان ، به آمریکا بگوئیداز دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر ، بهشت زهرا-گلزار-ساماندهی-تخریب-امام حسین- امام خمینی-ظهور-امام خ ، منافق حیا کم مملکت رو رها کن ، مهدی بیا-شب هجران -سحر-صاحب الزمان ، نجوا با پیامبر اعظم / عزا عزاست امروز روز عزاست امروز / فاطمه مر ، هرکه دارد سر یاری حسین بسم الله هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله ، وای مادرم ، ولایت فقیه - امام المسلمین - علی زمان ، یا صاحب الزمان ، دل نوشته ، دوکوهه ، سایر دوستان ، سخنی با میرحسین ، سردار سلیمانی ،حاج قاسم ، سلام بر امام رضا=غریب الغرباء= معین الضعفاء الفقراء ، شهدا-تخریب-آدینه- حاج همت- براتی-بازسازی گلزار شهدا- یهشت زهرا ، شهدا-تخریب-بازسازی-امام حسین-امام خمینی-امام خامنه ای-آدینه ، شهدای ایران-تخریب گلزار شهدا- آدینه- براتی-بازسازی- تخریب- بهشت ، شهید بهشتی ، شهید خیرآبادی را زبان مادرش باید شناخت ، من مدیون اشکان مادرم هس ، شهیدان را شهیدان می شناسند ، شهیدان زنده -پیچک-لشکر ویژه سید الشهداء -لشکر 27 ، غزه شهر خون و قیام ، غزه می جنگ / اسرائیل می لرزد ، گلزار شهدا- براتی- آدینه-خیرآبادی - امام خمینی- امام خامنه ای- د ، اتخاب 88 ، امام خامنه ای ، امام خامنه ای و درک ضعیف ما ،

سید شهیدان اهل قلم آقا سید مرتضی آوینی :

زمستان سپری شد و سیاهی به زغال ماند و چه باید گفت آنجا که بسیجیان راه صدساله را یک شبه پیمودند و پای نهادند بر معارجی از نور که عرفای سینه سوخته و مدعیان سلوک را به آنجا نپذیرفته اند ، با همه آن هشتاد سال شبها را شب زنده داری و روزها را روزه داری .

وقتی حضرت امام بفرمایند (( در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام ))، آنها که افتخارشان به شاگردی امام و نوکری دربانی اوست چه بگویند؟واگر امام را خود نشناخته باشیم ، از آنان که شناخته اند شنیده ایم که آنچه خوبان همه دارند ، او به تنهایی دارد؛جان به فدایش . و اگر نه اینچنین بود ،

مرتضی ما را ببر

خداوند او را شایستگی مقام و منزلتی اینچنین و شان و مرتبتی این همه نمی بخشید. (انفطار صورت ، ص 44-45 )

نجوایی با آقا سید مرتضی :

آری این چنین شد ، آقا سید مرتضی ، روسیاهی برای زغال ماند ، اما این سیاهی روی برخی اززغال هم بیشتر است ،

آری ، آقا سید مرتضی ، بچه که بودم در حریم راه آهن می ایستادم تا قطار حرکت کند و رزمندگان از قطار برایم دست تکان می دادند و یک روز یکی از آنها برایمان یک سربند پرتاب کرد و خود در قطار رفت.

آری ، آقا سید مرتضی، بچه که بودم خیلی دوست داشتم برای یک بار هم شده امام را از نزدیک ببینم ، خیلی دوست داشتم که امام دستی هم بر سر ما بکشد ، اما چقدر زمان سریع گذشت ، جنگ تمام شد ، و بعد به یکباره رسیدیم به سوم ابتدایی سال 68 و خرداد ماه رسید و سپری شد و شد 14 خرداد هم آمد ، اخبار شروع کرد به گفتن

صدا آشنا بود بله حیاتی بود و شروع کرد به صحبت و کاش نمی گفت :

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایتها النفس المطمئنه ، ارجعی الی ربک راصیة مرضیه ، فادخلی فی عبادی ، وادخلی جنتی

انالله و اناالیه راجعون

روح خدا به ملکوت اعلی پیوست

روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی به ملکوت اعلا پیوست

روح پیشوای آزادگان جهان به ملکوت اعلا پیوست

و از این دست صحبتها فضای جامعه را پرکرد.

آری ، آقا سید مرتضی ، آنانی که جام زهر را به خمینی نوشاندند ، حالا دیگر راحت شده بودند، جنگی در کار نیست ، شهدا و خانواده هایشان ، جانبازان ، شیمیائی ها ، قطع نخاعی ها ، موجی ها باید به موزه بروند .

دوران ساختن است ، همان زمان را می گویم که توسعه را نقد کردی ، روایت فتح را ساختی ، دردل حکومت اسلامی بدنبال کپی برداری سیاستهای بانک جهانی بر آمدند ، بله سیاست تعدیل ، ژاپن اسلامی ، در دل حکومت اسلامی کاپیتالیسم را بوجود آوردند که با روح اقتصاد اسلامی سازگاری ندارد و به تبع آن فرهنگ لیبرالی که منتج به برهنگی و از بین رفتن فرهنگ اسلامی و ملی خواهد شد و تورم 49 درصدی را مردم که تا دیروز به کاخ نشینان می ارزیدند ، تاریخ مصرفشان تمام شد. و هرکس را کهتوانستند از آن خود کردند و بقیه را هم جور دیگر ساکت کردند.

آری ، آقا سید مرتضی ، تو هم پرکشیدی و در فکه آرام شدی ، خوش بحالت و تو نیز راه صدساله را یک شبه پیمودی وچه راحت شدی زمان بعد را ندیدی .

آه این چه حرفی است که زدم ،مگر نه این است که شهید زنده است و حی و حاضر ، همه چیز را می بیند و نظارت می کند : آخر خودت گفتی که پندار ما اینست که شهدا رفته اند و ما مانده ایم ، حال آنکه شهدا مانده اند و زمان ما را با خود برده است .

بله دیگری آمد با شعار تساهل و تسامح ، حالم بد می شود وقتی درباره فتنه های بوجود آمده در آن دوران فکر می کنم ، به بهانه های واهی جامعه را به آشوب کشیدند وکار رابه جائی رساندند که عکس این سید بزرگوار و امام المسلمین را پاره کردند و خون بر دل ملت و حزب الله کردند .

آری ، آقا سید مرتضی ، زمان اینان نیز سپری شد و مردی آمد از جنس رزمندگان ، خط شکنان ، منتها قیافه نداشت ، تریپ باکلاس نداشت ، ادکلن قیمت بالا نمی زد، به یک معنا مرد عمل بود نه حرف .

آری ، آقا سید مرتضی دوباره قصل انتخاب است و برای من و تو حزب اللهی ملاک و معیار گفته های رهبری است ، نه سیاسیون بی درد که مردم را فقط در انتخابات می شناسند و بس.

آری آقا سید مرتضی ، همه جمع شده اند تا مانع از انتخاب این فرد شود و هر دلیلی پشت پرده باشد مهم نیست ، پولهای اینان ارزش و اعتبار نمی آورد هرچند که اصحاب زر و زور و تزویر دور هم جمع شوند ، ولی ما چیزی داریم که اینان ندارند و آن شهداست و آنانی که در قاموس این سیاسیون تعریفی ندارند ولی حرجی نیست .

آری ، آقا مرتضی ، وعده دیدار نزدیک است ....

آری ، آقا مرتضی ، دستی هم بر سر من بینوا بکش شاید که ...

و چه خوب گفته است خمینی کبیر :

غم مخور ایام هجران رو به پایان می رود

این خماری از سر ما میگساران می رود






برچسب ها : مرتضی جون میدونم زنده ای و نمردی  ,

      

embed src="http://whats-happening.net/flash/sg_stone_fa.swf" width="709" height="383">




برچسب ها : غزه می جنگ / اسرائیل می لرزد  ,

      

امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای « دامت برکاته»

هرکس در این دفاع‌ مشروع و مقدس کشته شود شهید است و امید آن خواهد داشت که در صف شهدای بدر و اُحد در

محضر رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ محشور شود.

 

ای رهبر آزاده آماده ایم اماده

آجرک الله یا صاحب الزمان

السلام علیک یا رسول الله ، السلام علیک یا امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام ، السلام علیک یا فاطمه الزهرا ، سیده النساء العالمین ، یا بتول العذراء ، السلام علیک یا حسن بن علی ایها المجتبی یا بن رسول الله ، یا بن امیرالمومنین ، السلام علیک یا اباعبدالله الحسین ، السلام علیک یا قتیل الاشقیاء ، السلام علیک یا خد التریب ، السلام علیک یا علی بن الحسین زین العابدین ، یا بن رسول الله ، السلام علیک یا محمد بن علی الباقر بعد علم النبیین ، یا بن رسول الله ، السلام علیک یا جعفر بن محمد الصادق البار الامین ، یابن رسول الله ، السلام علیک یا موسی بن جعفر الکاظم ، یا بن رسول الله ، السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی ، یا بن رسول الله ، السلام علیک یا محمد بن علی التقی ، یا بن رسول الله ، السلام علیک یا علی بن محمد النقی الناصح الامین ، السلام علیک یا حسن بن علی العسکری ، یا بن رسول الله ، السلام علیک یا حجت بن الحسن ، یا امام الانس و الجان ، السلام علیک یا خلیفت الرحمن ، یا شریک القرآن ، یا قاطع البرهان ، یا بن رسول الله و رحمت الله علیهما و برکاته.

انا لله و انا الیه راجعون

 مسلمان به پا خیز برادرت کشته شد

سلام بر کودکان بی پناه غزه ، سلام بر بدنهای پاره پاره شده غزه ، سلام بر بانوان بی پناه غزه ، سلام بر لبهای تشنه کربلای غزه ، سلام بر جوانان رشید غزه که در مقابل یزید و دجال زمان صهیونیسم یهود غاصب بدون هیچ سلاحی مقاومت می کنند و خود را در ایام حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شبیه ارباب عالم کون و مکان حسین بن علی می کنند .

دوستان این مصیبت جانکاه و جانسوز را به امام زمان عج الله و مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ، علمای اعلام ، مردم فلسطین و بخصوص خانواده های مردم کربلای غزه و همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان تسلیت و تعزیت عرض می کنم .

دوستان گذشت زمان نشان از این می دهد که به هیچ وجه نمی توان به رژیم غاصب صهیونیسم اسرائیل یهود و اربابانشان در امریکا و انگلیس و اروپا نمی توان اعتماد کرد ، و مذاکره بی فایده است .

امروز به پیکره جامعه اسلامی هجوم شده است و هر حمله را باید با حمله پاسخ گفت .

باید دندان صهیونیسم و اربابانشان را در دهانشان خورد کرد تا به نتیجه اعمالشان برسند.

این بار صدای هل من ناصر ینصرنی حسین از غزه به گوش می رسد .

هرکه دارد هوس کرب و بلا بسم الله

هر که دارد سر یاری حسین بسم الله

سران کشورهای عربی این ننگ را چگونه می توانند از دامنهای خودشان پاک کنند .

آهای سران عرب ، عربستان ، مصر ، اردن ، امارات ، بس است از خواب برخیزید ، تا کی به این وضع می خواهید ادامه دهید ؟ بترسید از روزی که مردم آزادیخواه صبرشان لبریز شود ، به خداوندی خدا کاخهای پوشالیتان را بر سرتان خراب می کنند .

و بدانید اگر مقتدایمان و رهبرمان و علمای اعلام حکم جهاد دهند خواب خوش را از چشمانتان خواهیم ربود .و این شعار را به یاد داشته باشید که :

وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد.

و در آخر درود بیکران خود را بر رهبرمان و بر رهبر حزب الله لبنان سید حسن نصرالله و رهبر حماس اسماعیل هنیه و مردم مقاوم و غیور غزه نثار می کنم و با این جمله مطالب را پایان می دهم که : گرچه راه بسته است ولی از راه دور و از محیط مجازی حمایت مادی و معنوی و جسمی و جانی خود را از شما دریغ نخواهم کرد .

و با این آرزو که اجازه دهند تا بتوانیم به یاری شما بپا خیزیم .

یا علی مدد

نثار شادی روح شهدای کربلای غزه فاتحه مع صلوات

 

 

 






برچسب ها : غزه شهر خون و قیام  ,

      

با سلام خدمت همه دوستان

دیروز ساعت 2 کسانی که از ماجرای تحصن باخبر بودند با اطلاعیه ای که روز پنج شنبه در بهشت زهرا پخش شده بود هر کدام از خانواده ها که تشکیل شده بود از پدران ، مادران ، برادران و خواهران شهدا در این تحصن که به بهانه پخش تصاویری جعلی از صدا و سیما در حمایت از طرح تخریب قبور شهدا ( ساماندهی ) که بنیاد شهید انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح و شهرداری تهران بعنوان مجری طرح در حال انجام هستند برگزار شده بود .

اولین نکته در این تجمع این بود که همه بلا استثناء با درست کردن مخالف نیستند ولی با این مخالف هستند که سنگ مزار شهداکه توسط خانواده های آنها بر سر مزار شهدا بنا شده است هرکدام در حال انتقال فرهنگی هستند که اگر نیک بنگری خواهی دید که نوشته های پرمغز و معنی سنگهای شهدا و تصاویر زنده و گویای شهدا خرده فرهنگهای موجود در هشت سال دفاع مقدس را نشان می دهد .( اولین درخواست حفظ تصاویر شهدا و سنگ شهدا با همین وضعیت )

مطلب دوم انعکاس نظرات مخالف طرح که همگی از خانواده های شهدا هستند توسط شبکه سراسری خبر ، و درخواست از رئیس دفتر جناب ضرغامی برای ملاقات حضوری و یا حضور در جمع متحصنین که به دلایل واهی از آمدن در جمع خانواده شهدا استنکاف کردند . و با توجه به فشاری که وارد آمد علی رغم اینکه دوربین شبکه های خبر و اخبار سراسری و وعده ای که مسئول بسیج سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی داده بودند ، تا لحظه مخابره خبر انعکاسی داده نشد و به طور کامل بایکوت شد و تنها خبرگزاری منعکس کننده خبرگزاری برنا بود .

اما مطلب سومی که متحصنین خواستار آن بودند عذرخواهی معاون شورای شهر تهران ، حسن بیادی که خود از رزمندگان دیروز بوده است ، نسبت به توهینی که نسبت به خانواده شهدا انجام داده اند .

شما منتظر مابقی جریان تحصن در مقابل صدا و سیما باشید و تا انعکاس مابقی جریان منتظر می مانیم تا ببینیم آیا مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی نسبت به وعده ای که داده اند عمل خواهند کرد یا نه ؟

ولی ما به رسالت خبر رسانی و دفاع از حریم شهدا تا آخرین لحظه کوتاه نخواهیم آمد . چرا که بر سر قبور شهدا که دل خوشی پدران و مادران ماست تا تحقق کامل خواسته هایمان از راه منطق خود وارد خواهیم شد و برنامه هایی را هم برای این کار تعبیه خواهیم کرد.

یا علی مدد






برچسب ها : تخریب قبور شهدا به چه قیمتی ؟  ,

      

معنای شبکه ملی را هم فهمیدیم
در مخالفت با طرح ساماندهی شهرداری شکل گرفت
تحصن 3 ساعته خانواده های شهدا مقابل سازمان صدا و سیما

تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران که مخالف طرح ساماندهی مزار شهدای بهشت زهرا بودند با تجمع در برابر سازمان صدا و سیما وبستن درهای اصلی این سازمان به مدت 1 ساعت و نیم خواستار توقف این طرح شدند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا بعد ازظهر روز شنبه تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران با تجمع در برابر سازمان صدا و سیما مخالفت خود را از طرح ساماندهی قبور شهدا در بهشت زهرا اعلام کردند.
در این تحصن که 3 ساعت به طول انجامید پدر و مادر شهیدان با در دست گرفتن پلاکاردهایی با این مضمون که قبور فرزندانمان را تخریب نکنید؛ طرح تخریب قبور شهدا(ساماندهی) را محکوم کرده و خواستار توقف تخریب قبور شهدا در قطعه 40 بهشت زهرا شدند.
بر پایه این گزارش خانواده های شهدا همچنین از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به دلیل پخش گزارشی مبنی بر جانبداری از اجراکنندگان طرح ساماندهی شهدا شکایت کرده و تقاضای صحبت با رییس سازمان صدا و سیما را داشتند.
در این تحصن نماینده خانواده های شاکی با به نمایش گذاشتن گزارش سیما در میان تجمع کنندگان خواستار عذرخواهی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی از خانواده های شهدا بود.
همچنین در این تجمع حدود 1 ساعت و نیم درهای اصلی سازمان صدا و سیما بسته بود و رانندگان ماشینهای سواری قادر به تردد در این راه ها نبودند.
به گفته نماینده خانواده های شهدا و ایثارگران که در این تجمع حاضر بودند، یکی از نمایندگان شورای شهر تهران(حسن بیادی) با هتاکی و بی حرمتی به خانواده های شهدا، مخالفان طرح ساماندهی را مورد توهین قرار داده است.
خانواده شهدا در بیانیه خود همچنین خواستار حمایت دولت و بنیاد شهید از توقف طرح تخریب قبور شهدا و عذر خواهی رسمی نماینده شورای شهر تهران از آنان بودند.
این تجمع سرانجام با وساطت نیروی انتظامی و مسئولین بسیج سازمان صدا و سیما و وعده رسیدگی کامل به درخواست خانواده های شهدا و ایثارگران خاتمه یافت.

انتهای خبر // شبکه خبری برنا//180 - 90 - 44//www.BornaNews.ir





برچسب ها : تخریب قبور شهدا به چه قیمتی ؟  ,

      

بسم رب الشهداء و الصدیقین

در اعتراض به طرح تخریب قبور شهدا در بهشت زهرا ( س ) توسط شهرداری تهران و پخش گزارشی از صدا و سیما و مشوش کردن اذهان بر ضد معترضین به طرح تخریب قبور شهدا ، تجمعی در روز شنبه 87/9/9 ساعت 14 در مقابل درب اصلی سازمان صدا و سیما واقع در خیابان ولیعصر ( عج ) ، بالاتر از پارک ملت برگزار می گردد.

                                                          جمعی از خانواده شهدا و معترضین به تخریب






برچسب ها : تخریب قبور شهدا  ,

      

مرقد شهدا و حفظ آثار تاریخی

از 28 مهرماه که مرحله دوم زیباسازی مقبره شهدا که توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی بعنوان متولی طرح و شهرداری تهران به عنوان مجری طرح آغاز شد ، اعتراضات گوناگونی را در سطح تهران و کشور بوجود آورد .

لازم بذکر است که خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران بعنوان اشخاصی که در جامعه با تابوی شهدا شناخته می شوند بدون هیچ گونه اطلاعی به یکباره با بنرهای تبلیغاتی آن در بهشت زهرا مواجه شدند و کمترین مشورتی هم با هیچکدام از خانواده های شهدا و اشخاص ذیربط انجام نشد.

در صحت یا سقم این طرح و اهداف گردانندگان آن فعلا بحث نخواهیم کرد که با توجه به سر تیتر مطلب بعد از مطالعه مطالب موافقین و معترضین به تحلیل این جریان خواهیم پرداخت .

ما بعد از جنگ و از دوران دولت سازندگی با تفکری در شهرداری روبرو شدیم به نام زیباسازی ، منتها تعریف زیباسازی هم مانند خیلی از چیزها که اقتباس شده از فرهنگ بیگانگان مورد استفاده قرار گرفت که با انجام این حرکتهای جهت دار نتایجی را رقم زد که به نام زیباسازی شعارهای انقلاب از در و دیوار شهر پاک شد و جای خود را به تابلوهای تبلیغاتی شرکتهای چند ملیتی که خیلی ها از آن استفاده مادی را بردند .

مسئولین وقت کشور و در راس آنها مسئولین فرهنگی کشور به جای استفاده از فرهنگ حاکم بر جبهه ها که بر اصول اساسی اسلام مبتنی بود ، با تعریف جدیدی مبنی بر اقتصاد کاپیتالیستی علی رغم تذکرات مکرر رهبری مبنی بر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن اهمیتی به حرفهای معظم الله ندادند و رهبری به تنهائی میدان دارمبارزه با این جریان شدند  و کم کم جامعه از فرهنگ حاکم بر ساده زیستی و شهدا فاصله گرفت و الگوهای جدیدی در نسل جوان که از طریق عمال داخلی و مزدوران خارجی به نام دین به خورد جوانان دادند.

و امروز کار به جائی رسیده است که نسل سوم انقلاب فقط می تواند از طریق کتب و یا مجلات قدیمی باید جستجو کند و دیگر اثری از شعارهای اول انقلاب در داخل شهر تهران مشاهده نمی شود .

دومین مبحث را می توان در مورد مناطق عملیاتی جنوب که نسل سوم انقلاب که امروز دیگر بزرگ شده است و جوانان کشور را تشکیل می دهند ، از طریق برنامه راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور پی به عظمت جنگ و رشادتهای جوانان نسل قبل برده و همان مناطقی که خون عزیزترین کسان مردم کوچه و بازار در آن ریخته شده بود ، به همین سبب حرکتهای نویی را ایجاد کرده بود و هر سال با شروع بهار و سال نو مشتاقان بسیاری را به خاکریزهای طلائیه ، شلمچه ، فاو ، فکه ، مقتل سید شهیدان اهل قلم ،  خرمشهر ، مسجد جامع ، پادگان حمید ، مقتل شهید چمران و غیره می کشاند و نسل جدید با واقعیت های جنگ بیشتر آشنا می شدند و به این ذهنیت می رسیدند که جنگ آن چیزی نیست که صداو سیما در تلویزیون برای مردم نمایش می دهد و واقعیتهای اجتماعی جنگ به مراتب خیلی وسیعتر و غنی تر از این چیزی است که صداو سیما به هر دلیل انعکاس می دهد .

به یکباره بعد از اینکه مسئولین با استقبال روزافزون جوانانی که متهم می شدند که از انقلاب فاصله گرفته اند ، فکر بازسازی و زیباسازی به ذهنشان خطور می کند و بازهم علی رغم تاکیدات حضرت آقا ، مبنی بر حفظ مناطق عملیاتی به همان نحو ، مناطق یکی پس از دیگری به هم می خورد و اعتراضات اهل درد هم توفیری نداشته و این اشخاص کار خود را می کنند ، کانه صم ، بک ، عمی هستند.

در شلمچه ساختمان ساخته می شود ، منطقه عملیاتی حاج عمران را به هر عنوان بهم می زنند و پادگان دوکوهه را به دو بخش تقسیم می کنند ، قسمتی دست ارتش و قسمتی هم در دست سپاه و لشگر 27 حضرت رسول اکرم ( ص ).

اما مرحله سوم پروژه که ارتباط مستقیمی با انقلاب و فرزندان قطعه قطعه شده آن در جبهه و جنگ دارد با نام زیباسازی و مرمت شروع می شود .

این بار قرعه به نام گلزارهای شهدا و در راس آنها بزرگترین گلزار شهدا در تهران به نام « بهشت زهرا » افتاده است . من از جانب خودم صحبت می کنم و کاری به هیچ کس ندارم .

من نسل سومیم ، همانم که متهم شدم به فاصله گرفتن از نسل قبل که هرجا کاری را قبول کرده ام به بهترین نحو ممکن انجام می دهم . من انقلاب پیروز شد در این دنیا نبودم ، چند ماه بعد از انقلاب بدنیا آمدم ، زمان شروع جنگ یک سال بیشتر نداشتم .ولی چیزی که در ذهنم هست تابوتهائی است با پرچم سه رنگ ایران اسلامی و شعارهائی که مردم در پی تابوتهای جوانانشان می دادند : لااله الاالله ، محمد رسول الله ، علیا ولی الله ، این گل پرپر ماست ، هدیه به رهبر ماست ، این گل پرپر ازکجا امده ، از سفر کرب و  بلا آمده ، قال رسول الله نور عینی ، حسین منی انا من حسین جان ، حسین جان کربلا و غیره

اما قابل توجه زیبا سازان که خیلی مدعی این هستند که خانواده ها می دانند ، هیچ کس چیزی نمی داند و دروغ می گوئید.

شاید از جنگ فقط موشک بارانش یادم باشد و تابوتها ولی 25 سال است که پابه پای مادرم پنج شنبه ها در بهشت زهرا چند ساعتی سرخاک شهدا هستم و چند سالی هم هست توفیق غباروبی مزار شهدا را پیدا کرده ام ، بر خلاف شما که کارکردنتان بخاطر حب جاه و مقام است و بعد از جنگ خیلی ها به آن دچار شدید و این تیپ کارکردنتان هم از شرمندگیتان است . این بار شما را چه شده است ؟ عکسهای جوانان این مرز و بوم که تاریخ این کشور را رقم زده اند و هنوز نیم قرن هم از آن نگذشته است ، نکند باعث سرافکندگیتان است و به قول کوچه بازاری شما هم دیگر باکلاس شدید و این تیپ مزارها را باعث بی کلاسی خود می دانید . الله اعلم

نکند ما را چیز دیگری فرض می کنید غیر از اون چیزی که هستیم . بابا هر انسان بی کلاسی مثل ما این حرکات جهت دار را می تواند این طور تبیین کند که عده ای همچنان در جامعه به دنبال خمینی زدایی و شهید زدایی هستند .

بابا یکسا سازی و زیبا سازی به سرتان بخورد ، به کلام شهدا عمل کنید ، به مشکلات پدر و مادر شهدا رسیدگی کنید . شما که حتی ماشینی را که برای بردن به بهشت زهرا بود را هم دارید بر می دارید ، قدیما خانواده شهدا را حرم امام می بردید و از برنامه پنج شنبه ها حذف شد . بابا زیباسازی شما در حرم امام « ره » چه بوده است که حالا به جان حرم امن شهدا افتاده اید ؟

در آخر دو نکته را یادآور می شوم : اول . امام حسین « علیه السلام » فرمود اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید.»

دوم اینکه مانند خیلی از طرحها که افرادی ذینفع هستند ، در پس این طرح چه کسانی ذینفع هستند که بالاتر از شهدا هستند و اگر خانواده شهدا نخواهند شما این طرح را اجرا کنید چه کسی را باید ببینند ..........

منتظر مطالب بعدی در روزهای آتی باشید.






برچسب ها : تخریب قبور شهدا  ,

      

پاسخی به نوشته مفهوم دموکراسی وبلاگ گروهی آدمکها :

این دوست عزیز ما مطلب جالبی را بیان کرده اند . بگذارید اول مطلب را اینگونه آغاز کنیم که هر اتفاقی در هر گوشه دنیا می افتد ، کشورهای دیگر را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد و  یکی از دلایل آن بخاطر مراودات اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای مختلف است و جامعه اسلامی ایران و یا امریکا نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

حال اگر این مساله مربوط به کشوری مانند آمریکا که به گفته رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که شیطان بزرگ نامیده است باشد و هر نوع رابطه ای که بوجود بیاید بعد از گذشت 30. سال می تواند مراودات جهانی و منطقه ای را تحت الشعاع قرار می دهد ولی بزرگترین نکته ای که وجود دارد این است که اولین باری نیست که امریکا رئیس جمهورش عوض می شود و بر خلاف مسئولین سیاسی ما که به استراتژی نظام پایبند نیستند ، هر دو گروه حاکم در ایالات متحده بنابر قرائن موجود به اصول ناحق خود در چپاول دیگران و حمایت از جانیها یکسان عمل می کنند مثلا حمایت از رژیم جعلی صهیونیستی اسرائیل ، ایجاد جنگ در مناطق مختلف ،  ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی و غیره هیچکاه در دولتهای پیشین از هر نوع هیچگاه تغییری مشاهده نشده است .

اما در مورد باراک اوباما و هرکس دیگری که بر سر کار بیاید سیاستهای کلی نظام آمریکا را انجام می دهد .

حال چه اوباما بر سر کار باشد و یا مک کین هر دو از یک سیاست پیروی می کنند و هر دو زاییده یک تفکر و لابی هستند که از دل سرمایه داری بوجود آمده است که ثروتهای آنان به سبب کشته و بی خانمان شدن مردمی دیگر در مناطق مختلف بوجودآمده است .

البته بعد از اینکه بین این دو شخص ( باراک اوباما و مک کین ) رقابت صورت گرفت و اولی برگزیده شد ، شاید برای ما مهم باشد که رئیس جمهور آینده امریکا چه کسی است ، آن هم به این دلیل که آیا این رئیس جمهور جدید این قدر جرات و جسارت دارد که اندکی برخلاف رویه روسای جمهوری قبلی  قدمی بردارد ؟هر چند در هر حال انتخاب این رئیس جمهور جدید  برخلاف این دوستمان که  مطلب را خیلی عجیب جلوه داده است برای حقیر  خیلی عادی است  .

 

البته لازم است به این دوستم گوشزد کنم که : اولا این صلحی که شما روی آن انگشت تاکید گذاشته اید و آرزوی آن را بااقدامات آنان دارید،مگر تابحال اینان بجز جنگ افروزی و ایجاد اختلاف کاری انجام داده اند و مگر این جنگها  را مسئولین کشور ما و حکومت و دولت ما براه انداخته اند ؟ ویا همین نظام آقایان اتوکشیده در امریکا مسببین آن بوده اند ؟ آیا در اسلام مرز جغرافیائی وجود دارد یا مرزهای جغرافیائی نیز زاییده همان تفکری است که به قول شما برده سیاه را به ریاست جمهوری رسانده است .

عزیز من  مدعیان دموکراسی در همین دهه اخیر می دانی چند کشور را بیچاره و فتنه و آشوب به پا کرده اند اگر دوست داری بگذار برایت گوشزد کنم : بوسنی و هرزگوین  ، سومالی ، کوزوو،  افغانستان ، عراق ، فلسطین و لبنان و غیره

ببینم کسانی که به نام دموکراسی از آن طرف دنیا هجوم می آورند و کودکان بسیاری را یتیم و  زندگی ها را ویران می کنند .  لابد صلح طلب و ماجنگ طلبیم .

در این دهه اخیر آبا جمهوری اسلامی آغاز کننده جنگ بوده است و یا در تمام این سال ها رژیم امریکا« باعث بوجود آمدن این همه مشکلات برای مردم دنیا شده است . و باز آیا درهمه این موارد مردم جامعه امریکا  ضربه خورده اند و یا دیگر مردم دنیا عواقب ناشی از آن را متحمل شده اند .

در ضمن من برای دوستانی که این چنین فکر کرده و همه را متهم می کنند بیشتر متاسفم.  پس هولمان بر نداردکه فکر کنیم در امریکا اتفاق خاصی افتاده است و هرگاه در مرحله عمل حرکتی انجام شد می توان قضاوت کرد و این حرف را دوباره تکرار می کنم این فرد انتخاب شده  به تمام مردم دنیا با عینک تحقیر ومتکبرانه می نگرد و  پس باید خود اینان باید بیایند و پاسخگو باشند نه نظام ما .البته در آخر لازم بذکر است که دموکراسی یک امر داخلی است و بر اساس شرایط فرهنگی و اجتماعی در هر کشوری بوجود می آید نه آن چیزی است که بخواهند به ما از جائی هدیه دهند و شما نیز به جای جستجو در دامان کسانی که بزرگترین جنایتها را مرتکب شده اند بهتر است از آنان سوال کنید : چرا این همه جنگ و خونریزی را در دنیا بوجود می آورید؟ و یا در همین جنگ 8 ساله خودمان که عزیزترین و لایق ترین جوانان خود را از دست دادیم ، بر اساس کدام ادله انسانی و مردمی از دیکتاتور دست نشانده خود در عراق حمایت کردید ؟ انواع سلاح به او دادید ؟ مجوز استفاده از سلاح شیمیائی را دادید و با سناریوئی از پیش تعیین شده به عراق حمله کردید و حتی اجازه صحبت به وی را ندادید تا اعدام شود و دست مرموز و خونین شما در حادثه شیمیایی حلبچه و سردشت برای جهانیان هویدا نشود.

البته مطلب دراین رابطه زیاد و مجالی نیست ، اگر مایل باشید می توانیم نسبت به این قضیه تبادل اطلاعات و بحث نماییم.

 

و السلام

 






برچسب ها : به آمریکا بگوئیداز دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر  , شهید بهشتی  ,

      

جنگ و نگاه جامعه و مسئولین به آن

با سلام

وقتی صحبت از جنگ میشودعده ای آن را تقبیح می کنند که فی نفسه اشکاال که ندارد بلکه درجای خود قابل  تحسین و ستایش است ، بله جنگ فی نفسه خوب که نیست بلکه باعث ویرانی و کشتار و خرابی هم می شود .

اما زمانی که جنگ بر سر اعتقاد و عقیده باشد نه تنها زشت و کریه نیست بلکه باعث شکوفایی و رشد و نزدیکی مردم یک جامعه به هم می شود .البته ممکن است عده ای بیایند و چنین بگویند که آیا به خاطر هراعتقادی باید جنگید ؟ بنده می گویم بله و خیر .

شما در فرمایشات پیامبر اکرم « صلی الله علیه و آله وسلم » نیز به این نکات ظریف پی می بری ، مثلا به کسانی که از جبهه جنگ بر می گردند می گوید آفرین بر کسانی که از جهاد اصغر برگشته اند وقتی اصحاب از جهاد اکبر می پرسند می فرمایند « جهاد با نفس ».

ببینید عزیزان این نشان دهنده این است که جهاد و جنگ نیزانواعی دارد که برای جامعه فعلی ما لازم بلکه واجب است که این مطلب را بشکافند و بر اساس آن به مقوله جنگ بنگرند و خواهی ، نخواهی جامعه و فرهنگ آن را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد .

یا شما وقتی به حادثه عاشورا نظر می اندازی متوجه این نکته می شوی که جنگ امام حسین « علیهم السلام » و یزید مبارزه ای اعتقادی – سیاسی می باشد ، و در جامعه ای مانند جامعه ما که جوان است باید به این نکات ظریف کمال دقت شود تا بتوان در راه سعادت که همان راه اهل بیت عصمت و طهارت « علیهم السلام » است ، قدم نهاد و آن قدر غوطه خورد تا به مانند خودشان که در هر برهه ای با سیاست خاص خود و روش جنگی مناسب که دردوره ای جنگ نظامی، دوره ای دیگر جنگ اعتقای ، دوره ای مبارزه علمی ، دوره ای مبارزه در داخل شدن در درون حکومت کفر و حتی مبارزه اعتقادی درزندان ندای حق را طنین انداز کردند و شهد شیرین شهادت را عاشقانه و عاملانه و از روی آگاهی نوشیدند و به جایگاه واقعی خود رسیدند.

اما درست است که راه مبارزه باز است ، در خیلی از موراد عمق و بعد جنگ فرهنگی خیلی موثرتر از بعد نظامی است ، چرا که با فکر مردم کار دارد .

درست است که جنگ طلب بودن در همه جا تقبیح شده است ، حال اگر مورد هجوم قرار بگیری آن هم از جهت اینکه شما در حال پی ریزی راه حق و ایجاد بستری برای رشد فکری و اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی جامعه خود هستند ، حال به نظر شما چه باید کرد ؟ آیا باید دستها را مانند افراد زبون بالا برد و تسلیم شد ؟ یا باید با شجاعت تمام در مقابلشان ایستاد و آنها را بر سر جایشان نشاند ؟ بگذارید به طور ملموس مثال بزنم ، اگر کسی به خانه شخصی شما وارد شود و هدفش نیز این باشد که شما را از منزلتان بیرون کند و به اهل خانه شما حمله کرده و مورد آزار و اذیت قرار دهد ، خوب شما  با علم به این قضیه ، در مقابل کار وی چه خواهید کرد ؟ حال گستره این موضوع را در کل کشور قلمداد کنید ، بعهترین راه را دفاع می دانید و با تمام قوا در مقابل وی ولو به قیمت کشته شدن خودتان می ایستید. حال اگر این دفاع همراه باشد با الگوبرداری از حرکت به حق الهی مثلا اباعبدالله الحسین « غلیهم السلام » ، آن وقت این دفاع نه تنهامعنای محاوره ای خود را از دست می دهد بلکه دور آن را هاله ای از نور و قدسیت ، البته نه آن قدسیتی که نشود الگوبرداری کرد ، می گیرد و راه را برای نصرت های بعدی فراهم می کند .

و افراد شرکت کننده در آن نیز با متابعت از آن راه حماسی را بوجود می آورند که در جای خود قابل بحث و واکاوی و الگوبرداری برای تمام آزادیخواهان می بالشد.

اگر حضور ذهن داشته باشید ، به این نکته اشاره شد که جنگ اباعبدالله الحسین جنگ اعتقادی نیز بود ، چرا ؟ بدین دلیل که زمانی که ایشان این کاررا انجام می دهند از دینی که جدش رسول الله  مبلغ آن بوده است و فقط مردم به یک سری چیزها که از روی عادت زدگی به آن دچار هستند انجام میدهند و به جای پرداختن به عمق دین به ظواهر می پردازند و حال آنکه در همین دوره به تعبیر پیامبر بوزینگان بر اریکه قدرت تکیه می زنند و به فرموده همین پیامبر اگر بر اریکه قدرت تکیه زدند باید آنها را کشت و حال آنکه تکلیف مشخص است و در چنین موضعی باید این چنین برخورد کرد و پس ایرادی بر کسانی که در این وادی قدم می گذارند و راه هم همین است وارد نیست ، پس راه هم مشخص و معین است و به جز  این راه راه دیگری وجود ندارد .






برچسب ها : دفاع مقدس از زبان شهیدان  ,

      

عاشورا، جاری در جبهه‌ها
آیا می‌دانید نام بیشتر لشکرها، تیپ‌ها، موقعیت‌ها و عملیات‌ها در دفاع مقدس، برگرفته از فرهنگ عاشورا بود؟

1. نام لشکرها، تیپ‌ها و گردان‌ها
از دیگر نمودها و جلوه‌های عاشورا در فرهنگ دفاع مقدس، نام‌گذاری لشکرها، گردان‌ها، گروهان‌ها، پادگان‌ها، قرارگاه‌ها و حتی سنگرهای رزمندگان، به نام‌های آشنای کربلا، یاران و مظاهر فرهنگی عاشورا است.
این نام‌گذاری‌ها در روان و شخصیت رزمندگان و حتی نحوه عملیات جبهه‌ها، موثر بود. وقتی نام گردان حبیب بن مظاهر بود، این نام، رزمندگان را وا می‌داشت تا درباره شخصیت حبیب و نقش او در انقلاب عاشورا، آگاهی و آشنایی بیشتری کسب کنند. کسانی نیز که به آن گردان قدم می‌گذاشتند، به ویژه مبلغان روحانی، بر همان شخصیت تکیه و از او یاد می‌کردند. این تکرار، تلقین و تبیین، زمینه‌ساز انس و الفت بیشتر رزمندگان، با شخصیت کسی می‌شد که نام او زینت گردان یا آن مجموعه بود. به برخی از این نام‌ها اشاره می‌کنیم:
الف) لشکرها: 10 سیدالشهدا، 25 کربلا ، 31 عاشورا، 41 ثارالله، 32 انصارالحسین و 14 امام حسین.
ب) تیپ‌های مستقل و غیرمستقل: 44 قمر بنی‌هاشم، 57 ابوالفضل، 61 محرم، 10 محرم، 115 تکاوران نینوا، 27 حضرت عباس، 9 ابوالفضل، یکم ثارالله، 2 عاشورا، 3 کربلا، 79 اباعبدالله، 8 محرم، نینوا، (ناو تیپ) فرات، 2 کربلا و 3 عاشورا.1
ج) گردان‌ها: علی‌اکبر از لشکر 10 سیدالشهدا، زهیر از لشکر 10 سیدالشهدا، علی اکبر از لشکر 31 عاشورا و لشکر 10 سیدالشهدا، قمر بنی‌هاشم از لشکر 10 سیدالشهدا، حبیب بن مظاهر از لشکر 27 حضرت رسول، مسلم از لشکر 27 حضرت رسول، عاشورا از لشکر 6 ویژه پاسداران، امام حسین از لشکر 8 نجف، زینب از لشکر 10 سیدالشهدا، ابوالفضل از تیپ امیرالمومنین بوشهر، امام حسین از لشکر 110 خاتم الانبیا، بریر از لشکر 10 سیدالشهدا، امام حسین از لشکر 27 روح الله، امام حسین از تیپ حر، 61 علقمه از لشکر 27 حضرت رسول، ذوالجناح و راکبان کربلا.
مناطق آزاد شده و محورهای عملیاتی در طول سال‌های دفاع مقدس نیز اغلب نام‌هایی به خود می‌گرفتند که با فرهنگ عاشورا پیوند داشت؛ مانند محور کربلا، محور عاشورا، محور امام حسین (ع)، محور زین‌العابدین (نزدیک هویزه) و ...2.
گاهی نام رزمندگان، در لشکرها و گردان‌ها و گروهان‌ها و حتی دسته‌ها، پیوندی خاص با نام مجموعه می‌یافت؛ مانند نام شهید حسین خرازی، فرمانده شجاع لشکر امام حسین که با نام لشکرش، الهام‌بخش شعارها و سخن‌ها، قبل و پس از شهادتش شده بود.
گاهی رزمندگان در انتخاب واحد رزمی، تناسب نام خود را با واحد مربوط لحاظ می‌کردند؛ برای مثال، اکبر یا علی‌اکبر یا حبیب در گردان حبیب. دقائق و ظرائف دیگری نیز در این میان هست که میزان عشق و ایمان رزمندگان را به کربلا و فرهنگ عاشورا، نشان می‌دهد.
نام لشکرها، تیپ‌ها، گردان‌ها و گروهان‌ها بر روحیات، بافت مجموعه، شعارها و حتی نام افراد، اثر داشت؛ برای مثال، حبیب گردان حبیب، پیرترین چهره بود‌. در این گردان، برای صلوات فرستادن، می‌گفتند: بر «حبیب» خدا، محمد مصطفی، صلوات(با تاکید بر حبیب). در لشکر سیدالشهدا، امام حسین‌علیه‌السلام بیشتر با عنوان سیدالشهدا مطرح می‌شد و در گردان ابوالفضل، تیپ ابوالفضل یا گردان قمر ‌بنی‌هاشم، شعار صبح‌گاهی و سوگند‌ها به نام ابوالفضل بود و بیشترین روضه‌ها نیز به نام قمر بنی هاشم و ابوالفضل خوانده می‌شد.
در جبهه، سنگرهای جمعی و حتی انفرادی، اغلب به نام اباعبدالله متبرک می‌شد. تقدس و حرمت این نام، بیش از هر چیز، پاس داشته می‌شد. نمازخانه‌ها و «حسینیه»ها، نه تنها محفل و مجلس یاد اباعبدالله و مصائب عاشورا بود، بلکه نام و عنوان‌های کربلایی را همراه داشت؛ مانند حسینیه عاشقان کربلا و حسینیه ابوالفضل. نام شهیدان نیز بر پیشانی مساجد و حسینیه‌ها می‌نشست. مسجد‌ها و حسینیه‌های هر گردان، گروهان و دسته‌ای، به نام شهیدان همان گردان و گروهان، به ویژه به نام فرماندهان شهید، نام‌گذاری می‌شد.
در ایام محرم، جز مسجد، تکیه نیز برپا می‌شد. تکایا، هماره عنوان شهیدان کربلا را داشتند؛ مانند تکیه علی‌اکبر، تکیه ابوالفضل، تکیه قاسم و ... .
پادگان‌ها و قرارگاه‌ها که برخی مانند پادگان دوکوهه و قرارگاه کربلا، هنوز میعادگاه و کعبه عشاق و زیارتگاه مسافران به جبهه‌ها هستند نیز از نمادها، نمودها و نام‌های عاشورایی و جلوه‌گاه فرهنگ حسینی، سرشار بودند.

2. نام اعزام‌های سراسری
اعزام‌های سراسری رزمندگان اسلام و اعزام‌های محلی و منطقه‌ای، چه به لحاظ شیوه اعزام و چه به لحاظ نامی که بر پیشانی هر اعزام می‌درخشید، راوی عاشورا اندیشی و شوریدگی و شیفتگی به کربلا بود. کاروان‌ها، با بدرقه پرشکوه مردم، در طنین صلوات، زیارت عاشورا و شعارهای حماسی، راهی جبهه می‌شدند و در پیشاپیش آنها پرچم‌هایی در اهتزاز بود که عنوان‌هایی چون راهیان کربلا، انصارالحسین و وارثان عاشورا بر آن نقش بسته بود.
نخستین اعزام بزرگ، کاروان«راهیان کربلا» بود که در تاریخ 23.8.64 به جبهه‌ها اعزام شد و عملیات پیروزمندانه و افتخارآمیز والفجر 8، ره‌آورد آن بود. این اعزام تا فروردین 65 یعنی حدود 5 ماه، به منظور پاسداری از افتخارات و دستاوردهای این عملیات، استمرار یافت. کاروان «قاریان کربلا»، حرکت نمادینی بود که در دی‌ماه 64 با اعزام 150 تن از قاریان برگزیده قرآن کریم به جبهه‌ها انجام شد. این کاروان در جبهه‌ها با تشکیل کلاس آموزش قرآن، رزمندگان را با قرائت، تفسیر، مفاهیم و مضامین قرآنی آشناتر ‌کرد. برگزاری شب‌های قرآن و تداعی شب عاشورا و تلاوت قرآن اصحاب، از دیگر برنامه‌های این کاروان بود. درست در همان سال و همان ماه، کاروان «انصارالحسین» از شهرهای گوناگون کشور با نام‌های انصارالحسین، وارثان عاشورا و طلایه‌داران نینوایی، با بدرقه گرم و شورانگیز مردم به جبهه‌ها، اعزام شدند. امتداد این اعزام در روزهای دیگر نیز موجب قوت قلب رزمندگان و مایه یأس دشمن و امیدبخش مردم مؤمن و پاکبازی بود که چشم به جبهه‌ها و عملیات و پیروزی‌های رزمندگان دوخته بودند.
اعزام کاروان «وارثان عاشورا» در 26 مهرماه، «طلایه‌داران عاشورا» در 4 آبان و «کاروان نینوایی» در 17 آبان 65، تصویر دیگری از شور و حضور و قدرت امت اسلام و لبیک‌گویی به ندای امام، برای گرمی و سرزندگی جبهه‌ها بود.3

3. نام و رمز علمیات‌ها
با شروع تهاجم دشمن در 31 شهریور 59 و آغاز جنگ، عملیات چریکی، ایذایی، کلاسیک و غیرکلاسیک محدود و سپس عملیات گسترده غیرکلاسیک، آغاز شد.
اولین عملیاتی که با نام و عنوان انجام شد، عملیات «امام مهدی» در 26 اسفند ماه 59 در غرب سوسنگرد بود. از این عملیات تا عملیات «ثامن الائمه» که در تاریخ 5.7.60 انجام شد، حدود 10 عملیات محدود در جبهه‌های گوناگون رخ داد که عملیات‌های «فرمانده کل قوا، خمینی روح خدا»، «رمضان» و «شهید مدنی» از آن جمله‌اند. عملیات «ثامن الائمه»، اولین عملیاتی بود که رمز داشت. این عملیات، در شمال آبادان و با رمز «نصر من الله و فتح قریب»، انجام شد و در آن، حدود 150 کیلومتر مربع از خاک خوزستان از لوث وجود دشمن پاک گردید. اولین عملیاتی که رمز آن با فرهنگ عاشورا پیوند داشت، عملیات «طریق القدس» بود که به آزادسازی شهر بستان انجامید. رمز این عملیات، «یا حسین» بود.
نام‌ها و عنوان‌های دیگر، در طول هشت سال دفاع مقدس که بر پیشانی عملیات‌ها وجود دارند و پیوند با فرهنگ عاشورا دارند، عبارتند از:
ـ عملیات «ام الحسنین»، در منطقه کرخه نور، در تاریخ 24.12.60.
ـ عملیات «حسین بن علی» با رمز «یا جواد الائمه»، در منطقه میمک، در تاریخ 26.6.61.
ـ عملیات «مسلم بن عقیل» با رمز «یا اباالفضل العباس»، در غرب سومار، در تاریخ 9.7.61.
ـ عملیات«محرم» با رمز «یا زینب»، در منطقه عملیاتی شرهانی، زبیدات و بیات، در تاریخ 10.8.61.
ـ عملیات میمک با رمز «یا اباعبدالله الحسین»، در ارتفاعات مرزی میمک، در تاریخ 25.7.63.
ـ عملیات «عاشورای 1»، در منطقه عملیاتی تکاب و صائین‌دژ، در شمال کردستان، در تاریخ 23.5.64.
ـ عملیات «عاشورای 2» با رمز «یا مهدی ادرکنی»، در جنوب مهران، در تاریخ 24.5.64.
ـ عملیات «عاشورای 3» با رمز «یا سیدالشهدا»، در شمال فکه، در تاریخ 25.5.64.
ـ عملیات «عاشورای 4»، در غرب دریاچه ام‌النعاج، در هورالهویزه، در تاریخ 30.7.64.
ـ عملیات «کربلای 1» با رمز «یا اباالفضل العباس ادرکنی»، در منطقه مهران، در تاریخ 10.4.65.
ـ عملیات «کربلای 2» با رمز «یا اباعبدالله الحسین»، در منطقه عمومی حاج عمران، در تاریخ 10.6.65.
ـ عملیات «کربلای 3» با رمز «حسبنا الله و نعم الوکیل»، در تاریخ 11.6.65.
ـ عملیات نامنظم فتح 1 با رمز «یا زینب»، در تاریخ 19.7.65.
ـ عملیات «کربلای 4» با رمز «محمد رسول الله»، در غرب اروند رود، در تاریخ 3.10.65.
ـ عملیات «کربلای 5» با رمز «یا زهرا»، در منطقه شلمچه و شرق بصره، در تاریخ 19.10.65.
ـ عملیات «کربلای 6» با رمز «یا فاطمه الزهرا»، در شمال سومار، در تاریخ 23.10.65.
ـ عملیات «کربلای 7»، در حاج عمران، در تاریخ 12.12.65.
ـ عملیات «کربلای 8» با رمز «یا صاحب الزمان»، در شرق بصره، در تاریخ 18.1.66.
ـ عملیات «کربلای 9» با رمز «یا مهدی ادرکنی»، در منطقه قصر شیرین، در تاریخ 20.1.66.
ـ عملیات «کربلای 10» با رمز «یا صاحب الزمان ادرکنی»، در منطقه ماووت عراق، در تاریخ 30.1.66.
ـ عملیات نصر2 با رمز «یا حسین مظلوم»، در میمک، در تاریخ 13.3.66.
ـ عملیات نصر 6 با رمز «یا اباعبدالله الحسین»، در میمک، در تاریخ 10.5.66.
ـ عملیات فتح 10 با رمز «یا اباعبدالله الحسین»، در شمال اربیل عراق، در تاریخ 13.6.66.
ـ عملیات نامنظم ظفر2 با رمز «لبیک یا حسین»، در شهر کفری از استان کرکوک عراق، در تاریخ 12.7.66.
ـ عملیات بیت المقدس 4 با رمز «یا اباعبدالله»، در منطقه سلیمانیه عراق، در تاریخ 6.1.67.
ـ عملیات بیت المقدس 5 با رمز «یا اباعبدالله الحسین»، در منطقه عمومی پنجوین، در تاریخ 23.3.67.
ـ عملیات بیت المقدس 7 با رمز «یا اباعبدالله الحسین»، در منطقه عمومی شلمچه، در تاریخ 23.3.67.
از مجموع 95 عملیات کوچک و بزرگ دفاع مقدس (از عملیات امام مهدی در تاریخ 26.12.59 تا عملیات مرصاد در تاریخ 5.5.67، 27 عملیات، نام یا رمز و یا نام و رمز عاشورایی و کربلایی داشته‌اند که از این تعداد، نام 19 عملیات و رمز 14 عملیات، عاشورایی بود.
این نام‌گذاری‌ها، از ارادت، ایمان و معرفت عاشورایی سرچشمه می‌گیرند و گواه آنند که نام حسین، عاشورا و کربلایش، الهام‌بخش، راهنما و پشتوانه روحی و فکری هشت سال دفاع مقدس بوده است.4


پی‌نوشت:
1. در مجموع، حدود نیمی از نام لشکرها و تیپ‌ها، الهام گرفته از فرهنگ عاشورا است.
2. اطلاعات تکمیلی در این زمینه، از نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گرفته شده است.
3. البته از نام دیگر معصومان نیز در اعزام‌های سراسری استفاده می‌شد. در آذرماه 65، اعزام بزرگ «سپاه محمد» برای عملیات کربلای 5، نمایش دیگری از وفاداری، پای‌فشاری بر ایمان و پیمان و عشق به اباعبدالله و جبهه و جهاد بود. در دی‌ماه سال 66 «سپاه حضرت امیر»، در بهمن ماه، «سپاه حضرت زهرا» و در اسفند ماه همان سال، «سپاه امام حسن مجتبی»، نیروهای لازم برای عملیات گسترده والفجر 10 در جبهه‌های غرب را تدارک دیدند که تصویری دیگر از شوق و شور و شکفتگی امت ما را ترسیم می‌کرد.
4. این بخش، با بهره‌گیری از کتاب «کارنامه عملیات سپاهیان اسلام در هشت سال دفاع مقدس»، نگاشته شده است.

منبع: پیوند دو فرهنگ (فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس)، محمدرضا سنگری، ص 159 الی 165.





      
   1   2   3   4   5   >>   >




+ با مطالب بیائید کاروان عاشقی را تا انتهای مسیر دنبال کنیم وکاروان عشق قربانیها را به مذبح می برد بروز هستم سری به ما بزنید



+ با سلام بروز شدیم با مطالب زیر

+ با سلام خدمت همه دوستان وبلاگ بدریون بعد از مدتها با مطلب زمانی که مسائل مربوط به جوانان در گیرو دار بازی های سیاسی به فراموشی سپرده می شود ، ما را یاری نمایید تا بتوانیم بهتر بیندیشیم و در راستای تعالی انسانها گام برداریم.

+ با سلام با سه مطلب زیر بروزم به ما هم سری بزنید . من و مادرم من و طلائیه ما و صحنه انتخابات

+ با سلام وبلاگ شهیدان زنده با مطلبی با عنوان من و مادرم بروز است . بخوانید و نظر دهید.www.badrioon.parsiblog.com یا علی مدد - التماس دعا